Irlamandir RPG
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Forum RPG w unikalnym uniwersum.
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Języki

Go down 
AutorWiadomość
Władca Losu

Władca Losu


Wiek : 0

Języki Empty
PisanieTemat: Języki   Języki I_icon_minitimeSob Lis 18 2017, 21:17

JĘZYKI POWSZECHNE:

WSPÓLNY – używany jest we wszystkich domenach ludzi, jednak ze względu na zróżnicowanie kultur w krajach tej rasy, różni się od siebie akcentem i dialektem. Wspólnym językiem posługują się także zasymilowane elfy i krasnoludy.
AKCENTY I DIALEKTY:
- CESARSTWO – mówią bardzo zrozumiałym wspólnym, nie wyróżniają się akcentem, ponieważ prawie go nie słychać.
- BARILEN – W Barilenie akcentują drugą sylabę od końca, przez co mówią płynnie, a wręcz melodyjnie. Akcent barileński przypomina więc mowę francuską.
- WOLNE MARCHIE – charakteryzują się akcentem gardłowym, przez co głos staje się donośny. Osoby nie znające tego akcentu mogą ich nie zrozumieć, a jedynie odczują, jakby każde słowo było rozkazem. (jak w niemieckim xd)
- TREVIREN - w akcencie trevireńkim ludzie mówią z lekko podwyższoną melodią. W słowach zakończonych samogłoską, ostatnią sylabę mówią z wyższą tonacją. Często też trevireńczycy mają inną wymowę niektórych słów, a czasem nawet całkiem inne nazewnictwa, przez co trudno ich niekiedy zrozumieć.
- ASPERIA - nie wyróżniają się akcentem, którego czasami w ogóle nie słychać. Charakteryzują się tylko lekkim mazurzeniem i donośnym głosem.

ELFICKI
Ilaith – język ten jest lekki i płynny, akcent jest wyraźny, ponieważ przy jego używaniu głos się wznosi. Posługują się nim Elfy wysokie
Elfy ludzkie posługują się językiem wspólnym.
Sylvan – język wykorzystywany przez dzikich, leśnych elfów, jednak mogą znać go również piraci i wikingowie, a także istoty, które zapoznały się z kulturą i językiem wolnych elfów. Jest to uproszczona i zniekształcona wersja Ilaith.

KRASNOLUDZKI – język charakteryzujący się akcentem gardłowym. Słowa wymawiane w tym języku są nisko i chrapliwie.
Baal'Qore - starożytny język krasnoludów, obecnie nie wszyscy przedstawiciele tego ludu go znają, wynika to z faktu, iż wielu opuściło podziemne królestwo i zasymilowało się z ludźmi.


JĘZYKI INNE

Angaleis - mowa wykorzystywana przez aniołów oraz archaniołów. Język podniosły i lekki, jednak ciężki do nauczenia się dla zwykłych ludzi, czy elfów. Posługują się nim za to również bogowie.

Shea’sar – język używany wyłącznie przez rasę jaszczurów. Akcent polega na przeciąganiu głoski „s”. Do uszu nieznających tej mowy dojdzie wyłącznie przenikliwy, dziwny syk, który sprawia, że czują się nieprzyjemnie i nieswojo.

Kaénturi – mowa, którą posługują się centaury. Język ten posiada akcent przeciągły. Oznacza to akcentowaną samogłoskę długą, wymawianą w wznosząco-opadającym tonie. Przypomina język grecki.

Głębin - język wykorzystywany przez gobliny oraz trolle, których domem są górskie groty i podziemne tunele, na szczęście nawet wśród nich język wspólny również jest popularny, przynajmniej w minimalnym stopniu.

Al'Akarin - minimalnie pokrewny ze wspólnym, język używany przez mieszkańców Ald'Kal i magów.

Aba’ddon - czarna mowa Piekielnych Wymiarów, dialekt demonów i ich sług. Niewielu śmiertelników potrafi posługiwać się tym językiem.

Tsath-yo – język używany głównie przez magów w Ald’Kal, a także jest to język magii, zaklęć i czarów. Posługują się nim prawie wszyscy czarodzieje. Przypomina trochę Al’Akarin, jednak różni się od niego podniosłym akcentem i słowami zapożyczonymi od wymarłego języka Vette’ris, którego Tsath-yo był następcą.


WYMARŁE

Vette’ris – Uważany jest za język wymarły, ponieważ nie posługuje się nim żadna rasa, jednak zapisane są w nim stare zapiski i księgi magów, znajdujące się w Ald’Kal. Używają go tylko nieliczni jedynie po to, by odczytać wiekową literaturę. W dawnych czasach język ten używany był przez wielkich uczonych i magów, jednak został zatarty przez język Tsath-yo.
Powrót do góry Go down
 
Języki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Irlamandir RPG :: Informacje dla graczy :: Informacje dla graczy :: Dział Fabularny-
Skocz do: